Kategorija: Maj, 2016

Slava Izletnika

Subota, Maj 22nd, 2016

Svake godine “Izletnik” slavi Sv. Nikolu letnjeg, svog za┼ítitnika. Okupe se izletnici u Crkvi Svetog Vaznesenja Gospodnjeg, Vaznesenjskoj crkvi.

Doma─çin slave je Zorica Bogosavljevi─ç, lepa Zoka.

Se─Źenju kola─Źa prisustvovao je povelik broj izletnika, uz doma─çine naredne slave.

Slavlje se nastavilo u restoranu “Stari Zlatiborac”

uz dobru ┼żivu muziku, igru i pesmu.

Veselo su se okupile  nasmejane Zorice Izletnika.

(slika i pri─Źa prim. dr Anka Stanoj─Źi─ç)

Izlet u nepoznato, Ilino, Boljevac, Bogovinska pe─çina

Subota, Maj 21st, 2016

Krećemo u nepoznato, vodi Keti, vozi Vlada. Veseli autobus pita se šta nam je ovog puta Keti pripremila.

Krenuli smo u Isto─Źnu Srbiju.

Ulazimo u Para─çin, u ulice ure─Ĺenih ba┼íti, pa nas do─Źekuje Tanja ┼áaban koja oslikava stakla. Nudi nas pitama i sokom od maline.

Na┼í voza─Ź Vlada

Ulazimo u opštinu Boljevac, prelazimo Čestobrodicu, prolazimo Boljevac i vidimo Rtanj.

Nastavljamo u selo Ilino, gde nas veoma toplo do─Źekuju.

Kao ┼íto re─Źe Zorica Minovi─ç: ÔÇ×Kad Keti povede Izletnik u “nepoznato” a u Ilino nas do─Źeka dru┼ítvo “Penzioneri i invalidi rada Boljevac” svojim srcem, osmehom, raspolo┼żenjem, igrom, pesmom, hranom… onda to bude dan za pam─çenje!ÔÇť

Sposobna dirigentica uigrala je izvorne grupe dece i odrasle vokalne soliste koji su nam pokazali bogatstvo pesama ovog kraja i raskoš srpskih i vlaških nošnji. Na kraju programa vlaško kolo igraju domaćini i gosti.

Ulazimo u zavi─Źajnu ku─çu vajarke Ljubinke Savi─ç Grasi, sagra─Ĺenu krajem 19.veka, posve rekonstruisanu.

Ku─ça je opremljena u tradicionalnom stilu predmetima doma─çe radinosti ┼żitelja Ilina.

Ure─Ĺena je soba vajarke koja je ┼żivela i stvarala u Beogradu, ali je do kraja ┼żivota ostala privr┼żena svom zavi─Źaju. Njen umetni─Źki opus ─Źine skulpture ┼żene – majke, heroine, prelje, zatim portreti istorijskih li─Źnosti i nekoliko spomen obele┼żja.

U neposrednoj blizini ku─çe nalazi se ilinsko vrelo, vrelo zdrave i hladne pija─çe vode.

Iznad vrela je ure─Ĺen etno kompleks.

Vra─çamo se u dvori┼íte ispred zavi─Źajne ku─çe gde nam prire─Ĺuju pravu gozbu, bogat izbor posnih lokalnih specijaliteta, od gibanice, pihtija od boba, pljeskavica od pe─Źuraka, projare od heljde, prebranca, proje s koprivama, punjenih paprika, do velikog izbora kola─Źa. Gozba za pam─çenje.

Nastavljamo u Boljevac, u Crkvu Sv.Proroka Ilije, izgra─Ĺenu 1861 po uzoru na Sabornu crkvu u Beogradu. Relikvija crkve je palac Sv. Petke.

Nastavljamo u Muzej timo─Źke bune, koja je 1883. podignuta u vreme vladavine kralja Milana Obrenovi─ça, zbog razoru┼żavanja narodne vojske.

Nastavljamo u mesto Bogovina, pa do Bogovinske pe─çine. Do─Źekuju nas dve lepotice u narodnim no┼ínjama sa poga─Źom i solju.

Pred pe─çinom nas deca u vla┼íkim no┼ínjama do─Źekuju kolom uz svirku frule sjajne frula┼íice.

Bogovinska pe─çina- za┼íti─çeno prirodno dobro, du┼żine preko 6000 m, jedna je od najlep┼íih pe─çina u Srbiji

To je re─Źna, periodski aktivna pe─çina. Izgradile su je podzemne vode koje dolaze iz sliva Bogovinske reke i poniru u njen kanjon. U ure─Ĺenom delu pe─çine je staza u du┼żini od 540 m, koja je uzdignuta od re─Źnog korita i omogu─çava nesmetan pristup do najlep┼íih dvorana pe─çine.

Vreme je za povratak.

─îeka nas Beograd.

(Slika i pi┼íe prim. dr Anka Stanoj─Źi─ç)

IZLET KREIRALA I REALIZOVALA

Radmila Katalina – Keti,

Predsednik IZLETNIK-a

Provedimo Vaskrs zajedno

Ponedeljak, Maj 2nd, 2016

Tradicionalno drugi dan Vaskrsa slavimo na nekim lepim mestima. vodi Keti, vozi Vlada, društvo je veselo i homogeno.

Pada ki┼ía. Autoputem pa odvajanje za Po┼żarevac, prelazimo Veliku Moravu

Pauza za kafu i tuckanje jaja u prijatnoj kafani┬á ÔÇ×Ljubi─Źevski rajÔÇť

Selo Poljana 9 km od Po┼żarevca, 1632 ┼żitelja. ┬áPe┼íice uzbrdo, do crkve Vaznesenja gospodnjeg, na mestu starog manastira Sestroljin.

Razgledamo 12. etno festival, pod krovom je izlo┼żba starih jela, koja ─Źeka prolazak komisije

Vlasi neguju kult pokojnika. Idemo u┬áSmoljinac,┬ákoje ima neobi─Źno groblje sa ku─çama nad grobom, sa name┼ítajem, zavesama…

Rakijsko-sirna pauza u kafani ÔÇ×Vla┼íki draguljÔÇť

Idemo na izleti┼íte ÔÇ×To─ŹakÔÇť, sa lekovitom vodom

Po┼żarevac, opu┼íten ru─Źak u ÔÇ×Vila JelenaÔÇť, spolja se tek sre─Ĺuje, unutra veliki prostor za svadbe.

Poslepodne se vra─çamo u Dom kulture u Poljani na folklorni deo festivala. Nastupa guslar iz Trebinja Rajko Milojevi─ç pa Kulturno umetni─Źko dru┼ítvo ÔÇ×PoljanaÔÇť, mali ansambl

KUD iz Blaca

Smederevo, KUD ÔÇ×JerinaÔÇť

Mali harmonika┼í Filip Ili─ç iz Po┼żarevca pa Bari─Źko kolo izvodi KUD ÔÇ×Sin─Ĺeli─çÔÇť iz Svilajnca, odli─Źni

KUD iz Trebinja

Za sjajnu harmonika┼íicu Milenu Mini─ç iz Lu─Źice jo┼í ─çe se ─Źuti. Radojka ┼Żivkovi─ç dobija naslednicu

Nastavlja se veselo i razigrano

Šlag na tortu predstavljao je mali harmonikaš Jovan Petrović, 10 godina, sa spletom narodnih kola

Veselo društvo vraća se kućama, puno lepih utisaka

(Slika i pi┼íe prim. dr Anka Stanoj─Źi─ç, poma┼że prim.dr Ljiljana Suri─ç Lambi─ç)