Dvodnevno nepoznato

Prvi put idemo u nepoznato na dva dana, s  punim poverenjem u Keti da će nas odvesti na neka zanimljiva mesta. Vozi naš Vlada. Nova fontana na Slaviji još spava.
Odmaramo se u Golupcu, na mestu gde počinju dunavske lepote.
Putovanje kroz Đerdapsku klisuru posebno je zadovoljstvo.

Evo i hidroelektrane Đerdap 1, na kojoj je i granični prelaz.

Stižemo u Kladovo, gde nas čeka Ljubomir Šujeranović. Priča o Kladovu, koje ima nesrećno 2.mesto po procentu smrtnosti od raka u Srbiji! Evo nas i kod spomenika Jevrejima koji su 1939-1940. proveli u Kladovu, u pokušaju spasa od progona nacista.

Izletnici u Kladovu
Nastavljamo  do mesta Velesnica, gde je je smeštena solarna elektrana „Solaris“, najveća u Srbiji, stara 3 godine. Prostire se na 4.5 hektara, na kojoj je instalirano ukupno 13600 m2 solarnih panela.
Vozimo se na Vidikovac, odakle se vidi hidroelektrana Đerdap 2. Apolodor je na tom mestu savladao Dunav i napravio čuveni most, nažalost kasnije srušen. Dalje nas vodi profesor Plavšić.Profesor Plavšić je pun priča…
Dana 3.12.1977. ovde su otpočeti radovi na izgradnji hidroenergetskog i plovidbenog sistema Đerdap.
Vozimo se u Angelinin konak, etno selo na obali Dunava. Prvo obilazimo etno dvorište sa kućicama u oblika buradi. Zatim na terasi pored Dunava dobijamo piće i kolače.
U Prahovu, vlaškom selu iz kojeg je većina stanovnika u inostranstvu, idemo na pristanište. U 19. veku ovo je bila izvozna luka za proizvode iz Timočke krajine.
Nastavljamo u selo Radujevac, granično mesto na tromeđi Rumunije, Bugarske i Srbije, gde se petlovi čuju u tri države! Nekad  je Radujevac imao veliku luku gde su krajem 19.veka pristajali veliki brodovi iz Crnog mora, radi otkupa vina iz negotinskog vinogorja.
Negotin i restoran Hajduk Veljkov raj nude osveženje. Izletnica Ružica slavi rođendan. Naravno, uvek slavimo 33 rođendan!
Na kraju dana posetićemo selo Vidrovac i crkvu  posvećenu sv.Trojici, iz 1907.  Tu naša slavljenica dobija cveće. Idemo kod kamenoresca, Radomira Stojiljkovića, u oslikanu kuću sa kamenim skulpturama i slikama po zidovima.Pa odmor…
Sledećeg dana srešćemo starog prijatelja Miroslava Karamančića i posetićemo Sovinsko jezero ili Sovinac.
Nastavljamo u selo Sikole, po Vuku bilo najpismenije selo u Srbiji u 18.veku. Odavde je Čučuk Stana, kojoj je delimično posvećen Drveni ZOO vrt M. Jovanovića.
Oduševio nas je KUD “Čučuk Stana” u Sikolama. Baka Živka Gitić nam bez muzičke pratnje peva izvorne srpske pesme.  I  izletnice su pokušale nadigravanje.
Prolazimo opet kroz Negotin i nastavljamo za Rogljevo i Rogljevačke pivnice, delimično istim putem kao za Rajačke pivnice.
U Negotinskom vinogorju čuvene su i Rogljevačke pivnice. Sve su kuće građene od peščara, kamena koji se lako kleše. Tu tihuje vino. Obilazimo grad vina.
Hedonistički skockan ručak pod budnim okom Miroslava Karamančića oduševio je i najzahtevnije. A na kraju, još jedan rođendan, Zorica Vukajlović, opet 33!
Preko Štubika počinje povratak. Puno smo videli, vredeće ponešto i ponoviti!

(Slika i piše prim. dr Anka Stanojčić)